Minggu, 18 Mei 2014

Paragraf bahasa inggris(My Experience)

1.        pengalaman saya di sekolah adalah saya pernah berjualan di suatu acara di jakarta,saya jadi tau susahnya berjualan dimana kita menawarkan produk kita tetapi di tolak mentah-mentah oleh orang, tetapi disitulah saya jadi tau rasanya berjualan dan belajar sabar, pengalaman disaat berjualan itu sangat bermakna untuk saya.

Artinya:
          
            My experience in school was I ever sell at an event in Jakarta, so I know the hard sell which we offer our products but was rejected outright by the people, but that's where I know it feels so sell and learn patience, the experience was very meaningful when selling for me.

2.         pengalaman saya disaat saya lulus smp, saya bekerja di orang china untuk bikin kue, sambil nunggu masuk smk saya sambil mencari uang, disaat saya kerja bikin kue salah sedikit pun saya langsung dimarahin, tetapi disitulah saya mndapatkan pengalaman, gimana rasanya kerja ada senang ada duka.      

Artinya:

             my experience when I graduated from junior high school, I worked in Chinese to make the cake, while waiting for my SMK entry while looking for money, when I make a cake job wrong whit me immediately in anger, but there I was their first work experience, how it feels there are glad there is grief.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar